Zajęcia edukacyjno – terapeutyczne prowadzone są dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężonymi niepełnosprawnościami. Wychowankowie biorą również udział w terapii korekcyjno – kompensacyjnej, terapii logopedycznej, terapii psychologicznej, rehabilitacji ruchowej i kynoterapii.
Praca z dziećmi odbywa się w ramach następujących zajęć edukacyjnych:
- Funkcjonowanie osobiste i społeczne.
- Zajęcia rozwijające komunikowanie się.
- Zajęcia rozwijające kreatywność.
- Wychowanie fizyczne.
- Religia.
Z wychowankami pracujemy metodami:
- Metoda Ośrodków Pracy
- Metoda Dobrego Startu
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
- Program Aktywności „Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja” M. i Ch. Knillów.
- Terapia Snoezelen w Sali Doświadczania Świata
- Komunikacja alternatywna
- Kinezjologia Edukacyjna P. Dennisona
- Logorytmika
- Pedagogika zabawy
- Muzykoterapia
- Techniki relaksacyjne
- Arteterapia
Celem zajęć jest stymulowanie oraz wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju wychowanków na miarę ich indywidualnych możliwości. Właściwie prowadzona terapia wpływa na korygowanie nieprawidłowości rozwojowych i kompleksowanie braków w rozwoju. Podczas zajęć tworzone są warunki do zdobywania przez wychowanków najprostszych wiadomości o przyrodzie oraz środowisku społecznym. Wychowankowie nabywają i doskonalą także umiejętności samoobsługowe oraz komunikacyjne. Stwarzamy im sytuacje służące adaptacji społecznej poprzez udział w różnorodnych wydarzeniach kulturalnych.