W grupach edukacyjno-terapeutycznych w naszym ośrodku regularnie odbywają się zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu. Ćwiczenia te oprócz rozwijania percepcji, motoryki i integracji percepcyjno-motorycznej kształcą również zdolność rozumienia i operowania symbolami abstrakcyjnymi, co ma szczególne znaczenie dla dzieci rozpoczynających naukę liter i cyfr. Grupowa forma prowadzenia zajęć ułatwia nawiązanie kontaktów społecznych i uczy współdziałania wychowanków mających trudności w przystosowaniu się lub opanowaniu emocjonalnym. Metoda Dobrego Startu ma za zadanie uzupełnienie stosowanych metod oddziaływania pedagogicznego. Ze względu na celowe i planowe ukierunkowanie ćwiczeń na usprawnienie czynności analizatorów i współdziałanie między nimi oraz ujęcie ich w cykl ćwiczeń o wzrastającym stopniu trudności zajęcia te szybciej i skuteczniej niż inne pozwalają osiągnąć postęp w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych i ich integracji. Należy jednak zaznaczyć, że metoda oddziałuje też na inne funkcje psychiczne, sprzyjając rozwojowi współdziałania w grupie, ucząc empatii oraz gotowości do pomocy innym.
Inne wpisy:
Spotkanie z Teatrem Bazalnym.
Przeżywanie teatru w tematyce jesiennej było okazją dla naszych wychowanków, by doświadczyć siebie jako wiatru […]
Andrzejki
„Andrzejki” to ludowe święto, które obchodzi się w wigilię Świętego Andrzeja. U nas odbyło się […]
Złożenie zniczy pod pomnikiem żołnierzy Armii Krajowej
W dniu 27.11.2024 r. Drużyna Harcerska Nieprzetartego Szlaku złożyła znicze pod pomnikiem żołnierzy Armii Krajowej, […]