W grupach edukacyjno-terapeutycznych w naszym ośrodku regularnie odbywają się zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu. Ćwiczenia te oprócz rozwijania percepcji, motoryki i integracji percepcyjno-motorycznej kształcą również zdolność rozumienia i operowania symbolami abstrakcyjnymi, co ma szczególne znaczenie dla dzieci rozpoczynających naukę liter i cyfr. Grupowa forma prowadzenia zajęć ułatwia nawiązanie kontaktów społecznych i uczy współdziałania wychowanków mających trudności w przystosowaniu się lub opanowaniu emocjonalnym. Metoda Dobrego Startu ma za zadanie uzupełnienie stosowanych metod oddziaływania pedagogicznego. Ze względu na celowe i planowe ukierunkowanie ćwiczeń na usprawnienie czynności analizatorów i współdziałanie między nimi oraz ujęcie ich w cykl ćwiczeń o wzrastającym stopniu trudności zajęcia te szybciej i skuteczniej niż inne pozwalają osiągnąć postęp w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych i ich integracji. Należy jednak zaznaczyć, że metoda oddziałuje też na inne funkcje psychiczne, sprzyjając rozwojowi współdziałania w grupie, ucząc empatii oraz gotowości do pomocy innym.
Inne wpisy:
Obchody 11 Listopada
11 listopada to szczególny dzień w historii naszego kraju – rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości […]
Szkoła do hymnu
W dniu 7 listopada 2025 roku nasz ośrodek wziął udział w ogólnopolskiej akcji „Szkoła do […]
Cykl „Zdrowo Jem” – Dzień Banana i Kalafiora
W ramach naszego cyklu „Zdrowo Jem” świętowaliśmy dziś Dzień Banana i Kalafiora, to dwa zupełnie […]

